July 7, 2020
Archive

By In مقاله ها

!تشکر و قدردانی

نویسنده: عبدالباسط کروخیل_ محصل دیپارتمنت ژورنالیزم و ارتباطات عامه

تشکر کردن یکی از آداب ما افغان ها  است که کوشش می‌کنیم برای قدردانی از زحمات فرد یا افرادی که در کاری همراه ما بودند، آن را به جا آوریم. برای تشکر کردن روش‌های زیادی وجود دارد، از جمله می توان هدیه خرید و یا دعوتی ترتیب داد. اما ساده ترین روش تشکر و سپاسگزاری کردن می‌باشد.

پوهنتون کاردان در سال ۲۰۰۲، زمانی که روئین رحمانی و برخی از دوستان شان صرف با مصرف ۳۰۰ دالر برای یک پروژکتور و اجاره یک اتاق برای آموزش مدیریت تجارت به جوانان افغان فعالیت خود را آغاز کردند پایه گذاری شد. از آن به بعد، پوهنتون کاردان یک سفر متداوم و پر از پیشرفت و دستاورد داشته است. امروزه پوهنتون کاردان نام خانواده ای است که از اهمیت تحصیلی و تعهد به نوآوری و اعتبار بین المللی برخوردار است.

این پوهنتون به ادامه تعهد اش در عرصه آموزش و این که نباید هیچ گاه آموزش را متوفق ساخت، در این وضعیت بحرانی و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سیستم درسی آنلاین را ایجاد کرده است. دولت افغانستان تا وقت نامعلوم تمام پوهنتون ها، مکاتب و سایر موسسات آموزشی را در سراسر کشور بسته است تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود. پوهنتون کاران در حالی حاضر دارای یک سیستم یادگیری آنلاین برای محصلان بوده است و همه محصلان از طریق یک برنامه ویژه به مطالب آموزشی و درسی دسترسی پیدا کرده است.

پوهنتون کاردان توانست که برای اولین بار سیستم تدریس آنلاین را به صورت بسیار منظم به پيش ببرد این کار در عرصه تحصیلی افغانستان بی سابقه می باشد . با شیوع ویروس کرونا تمام مراکز تعلیمی و تحصیلی بسته گردید اما پوهنتون کاردان به اثر تلاش های زیاد سیستم آنلاین را برای محصلان خویش آماده کرد که در وقت کم این کار بسیار مشکل است ما شاهد بحران اقتصادی هستیم تمام دنیا در حالی توقف است اما این پوهنتون در هر وضعیت آماده خدمت به مردم عزیز خویش می باشد .

کشور های پيشرفته هنوز هم دارای سیستم منظم تدریسی آنلاین نیست مانند کشور های هند، پاکستان، ایران، تاجکستان و غیره کشور ها اما پوهنتون کاردان توانست که برای محصلان عزیز خود سیستم انلاین را فراهم سازد.

من از زحمت پوهنتون کاردان سپاس قدردانی می کنم که در هر شرایط آماده خدمت به مردم خود می باشد .

Read more