Author

By In مقاله ها

یک کتاب خوب برای تقویت فن سخنرانی

نویسنده: رومینا علمی _ محصل دیپارتمنت اداره تجارت

آیین سخنرانی: نوشته دیل هاریسون کارنگی نویسنده آمریکایی

این کتاب خیلی ارزشمند است، در صورتی که از مطالب آن در عمل به کار ببرید. در این کتاب روش های مهم رهنمایی شده، تا در مجالس و هنگام سخنرانی بدون هیچ نوع ترس و اضطراب به سخنرانی تان ادامه دهید. این کتاب دارای چهارده فصل می‌باشد که هر یک آن شما را کمک می‌کند اعتماد به نفس خود را تحت کنترول داشته باشید. مطالب که در این چهارده فصل ذکر شده قرار ذیل اند:

ا 1- افزایش شهامت و‌اعتماد به نفس 2- کسب اعتماد به نفس از راه ایجاد آمادگی 3- سخنرانان مشهور چگونه سخنرانی های خود را آماده می‌کنند 4- تقویت حافظه 5- عوامل اصلی سخنرانی موفق 6- راز سخن رانی موفق، محل سخنرانی و‌ شخصیت 7- سخنان خود را چگونه آغاز‌ کنیم 8- سخنان خود را چگونه به پایان برسانیم 9- چگونه منظور‌ خود را روشن کنیم 10- چگونه مخاطبان خود را به موضوع علاقه مند کنیم 11-  چگونه نحوهٔ بیان خود را بهبود بخشیم 12-  سخنرانی معرفی 13-  گرفتن و‌ دادن جایزه 14- سخنرانی مفصل

در یک قسمت از این کتاب در باره طنز نویس مشهور برناردشاو ذکر شده که از او پرسیدن: «سخنرانی با این تسلط و قاطعیت را چگونه آموختی؟» گفت: «همان طور که اسکیت ‌بازی کردن را یاد گرفتم. آن قدر تمرین کردم و خودم را مضحکه دیگران قرار دادم تا به این کار عادت کردم!»

برناردشاو در جوانی از خجالتی ‌ترین آدم‌ها بوده است. او وقتی برای دیدن کسی می‌رفت، چندین بار در خیابان بالا و پایین می‌رفت تا این که بالاخره درِ خانه را می‌زد. خودش می‌گوید: «کمتر کسی پیدا می‌شود که به اندازه من از ترس خود این همه رنج برده باشد یا احساس شرمندگی کند.» او برای از بین بردن ترس و خجالت خود کوشش فراوان کرد. آن قدر سعی کرد تا توانست این نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل کند.

اگر شما هم در سخنرانی دستپاچه و وحشتزده می‌شوید و یا استرس زیادی بر شما وارد می‌شود چنانکه رشته افکار از دستتان خارج می‌شود، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنم.

Read more

By In Uncategorized

The Parable of the Pipeline book Summary

writer: Romina Elmi _ student of BBA department

The Parable of the Pipeline is a story about two men, Pablo and Bruno living in small village of Italy. They were cousins & best friends. They dreamed to become the richest men in the village.   Once opportunity came for them.They were hired to carry water from a cistern to the town square. Pablo came up with an idea of building a pipeline. Bruno made fun of Pablo’s idea, but Pablo did it anyway.  Bruno hauled water during the day and took the evenings and weekends off, while Pablo hauled water half day and then dug his pipeline for the rest of the day, evenings and weekends.   One day the pipeline was complete the village had a daily fresh supply of water. This also allowed people from the area to move into the village and the village grew and flourished. It flowed without anyone hauling buckets. As more water flowed into the village, Pablo earned more money.  He decided to build more pipeline in other places and offered Bruno a partnership to do so. Pablo learned a lot building his first pipeline. He learned where he could save time without sacrificing quality. He knew he could build his next pipeline faster than he built the first one. They built More Pipelines And earned more money.    Learning from this book i suggest everyone not to be a bucket carrier, to work less and earn less without having more budgets for the future. but I suggest to be a pipeline builder as it was said “Short-term pain equals long-term gain,” . Not important from how much money you start, but you’re efforts are more important, Of course at the beginning we have to work hard and we will face lots of difficulties, but we shouldn’t give up on trying to be a successful business man/woman. We should focus for future and shouldn’t be discouraged of what we are now. Reading books are not beneficial untill we start implementing there lessons in our own lives, from now on.

The Parable of the Pipeline, By-Burke Hedges

Read more

By In Uncategorized

نگاهی به رمان هزار خورشید تابان

نویسنده: رومینا علمی – محصل دیپارتمنت اداره تجارت

خالد حسینی داستان نویس نام آشنای افغان روایتگر دردهای مردان و زنان افغان است، که در جنگ به دنیا می‌آیند و در جنگ میمیرن.او در یکی از اثر خود به نام «هزار خورشید تابان» شرح فراز و فرودهای تاریخ سیاسی افغانستان روایتی دردناک از زندگی دو زن افغان ارائه می دهد، روایتی که تنها گوشه ای از دردهای زنان افغان را بیان میکند، زنان توانا و پاکدامنی که در دام دنیایی خشن، نا زیبا و ضد زن گرفتار شده اند، دنیایی که حتی فرصتی اندک برای لذت بردن زندگی ندارند و در آن زن تنها ترین و مظلوم ترین موجود است. اما آیا محکوم بودن به زندگی در چنین دنیایی توانسته است امید را از دل های این زنان برباید؟ این پرسشی است که مریم و لیلا شخصیت های اصلی رمان به آن پاسخ منفی می دهند. هزار خورشید تابان روایت زندگی دو زنی است که زندگی آنها را در کنار یکدیگر و در معرض نگاه مردی قرار می دهد که نگاهش تجسم نگاه خشن و زن ستیزی است، که زن‌های افغان با آن بیگانه نیستند. مریم دختر نامشروع یک بازرگان افغان و لیلا دختر نازپرورده یک روشنفکر افغان  که به رغم آغازهای متفاوت، سرنوشتی مشترک پیدا می کنند و هر کدام غمخوار هم دیگری می شوند. پس از مرگ مادر مریم پدراو برای رها شدن از دست این مهمان نا خوانده او را به عقد مردی مسن در می آورد، مردی که مریم در خانه او تلخ ترین رنج ها را تجربه می کند. در گوشه ای دیگر از این سرزمین موشکی شلیک می شود و لیلا را که دختر یک روشنفکر افغان است همخانه مریم می کند.  ورود لیلا به زندگی مریم او را صاحب دختری می کند که آرزویش را داشته است و مریم انگیزه جدیدی برای زندگی می یابد، در سوی دیگرلیلا که از آغوش پر مهر پدر و مادر خود محروم شده است، به آغوش مریمی پناه می برد که گویی به انتظار او نشسته بوده است. از اینجا به بعد داستان به روایت مقاومت های این دو زن در برابر خشونت رشید شوهرشان بدل می شود. اما نقطه اوج داستان صحنه کشته شدن رشید توسط مریم است، که این کار از انتهای بیچارگی صورت میگیرد تا به لیلا و فرزندانش زندگی ببخشد. مریم به زندان رفته و سپس اعدام می شود و لیلا همراه با طارق راه سرزمین همسایه پاکستان را در پیش می گیرد.به دنبال حادثه ۱۱ سپتامبر و پایان حکومت طالبان  لیلا بازگشت به وطن میکند. او و طارق یتیم خانه ای دایر می کنند و لیلا حرفه معلمی را پیشه می کند، تا مردان و زنانی جدید تربیت کند. این کتاب زنان را بزرگ ترین قربانی بی ثباتی های موجود در جامعه معرفی می کند تا فریاد بی صدای آنها را به گوش افکار عمومی جهان برساند، تا شاید وجدان جهانی را بیدار کند.

اشخاص که عاشق کتاب های رمان استند این کتاب را برایشان پیشنهاد میکنم.

Read more